JoCaDaRi op Safari

Dag 07 - Krugerpark - Marloth Park

Dag 07 - Woensdag 25 juli
Vandaag ging om kwart voor vijf de wekker. Het is aardedonker en ijskoud! Ons huisje staat helemaal achteraan in het kamp, dus we moeten nog een aardig stukje lopen naar de receptie. Om kwart over vijf verzamelen we bij de receptie en even later komen er twee trucks aanrijden. Er staat ook een hele grote groep met allemaal jongelui te wachten, ze hebben een begeleider bij zich, samen met hen komen we in een truck terecht.
Al gauw blijkt dat deze groep niet erg veel interesse heeft in de gamedrive, de helft van de groep kruipt onder hun dekentje weg en gaat weer verder slapen. En ook de gids van vandaag is er ééntje die er duidelijk geen zin in heeft, hij kart overal hard langs en stopt haast nergens uit zich zelf en vertelt nauwelijks iets. De mensen in de truck moeten zelf maar zoeken en stop roepen als ze iets zien. Wij hadden ons vandaag echt goed ingepakt, maar het is inderdaad ijs en ijskoud, dus we kruipen ook maar onder ons dekentje en besluiten alleen stop te roepen als we de neushoorn, luipaard of leeuw tegenkomen.
We zien zo af en toe wat en maken wel een paar interessante stops bij een hyena en een neushoorn, maar daar blijft het dan ook bij. Zelfs als de chauffeur een opstopping op de weg ziet, waar waarschijnlijk een leeuw of iets dergelijks te zien is, scheurt hij er snel langs. Dus na 2 uur, zijn er nog maar 6 mensen wakker achter in de truck en dat zijn wij en 2 anderen, de rest van de groep zit te maffen. We zijn dan ook weer blij als we bij het kamp terugkomen om half negen, dan kunnen we lekker warm gaan douchen en ontbijten want voor tien uur moeten we uitgechecked zijn.
Om kwart voor tien rijden we weg, we zullen via Lower Sabie naar de uitgang van het Krugerpark gaan. We horen dat de groep in de andere truck wel van alles gezien heeft, ook een leeuw van heel dichtbij en deze gids vertelde wel van alles. Pech gehad dus! We kijken op het bord bij de receptie waar vandaag de leeuwen gespot zijn en rijden zelf een stuk deze weg op, maar geen geluk. We keren om en rijden naar Lower Sabie, hier eten we wat in het restaurant. Als we bijna bij de uitgang van het Krugerpark aankomen, zien we toch nog een leeuw lopen, hij steekt zelfs de weg over, maar jammer genoeg net achter ons auto.
We doen nog een paar boodschappen voor vanavond en rijden naar Marloth Park, hier hebben we een aardig huisje gehuurd, het is een vrijstaand huis voor 8 personen, dus iedereen heeft vandaag zijn eigen slaapkamer, met eigen bad of douche. Wat super de luxe! De slaapvertrekken zijn boven en beneden hebben we nog een lounchehoek en een grote keuken. Het is echt een knots van een huis.

En hier gebeurt het, er is gelijk grote paniek, we zijn de autosleutel kwijt. We kunnen hem nergens meer vinden. We moeten gauw op zoek want het is al half zes en voordat je het weet is het hier pikkedonker. De auto wordt helemaal ondersteboven gehaald, we proberen overal rond het huis te zoeken, waar John gelopen heeft en als laatste richten we ons op het huis zelf, we zoeken in alle kamers en vinden nog steeds niets. Maar gelukkig krijgt John een ingeving en waar komt hij vandaan, uit de prullenbak in de keuken, hij heeft hem gewoon weggegooid samen met de lege flesjes die uit de auto kwamen.

Gelukkig kunnen we nu ontspannen en we kijken nog wat filmpjes en gaan vroeg naar bed, want we hebben nu 3 dagen zitten turen naar beesten, en de meesten op onze checklist zijn nu wel aangekruist, maar je wordt er wel moe van.

pa en ma

bij ons gaat alles goed erg warm dus kalm aan gr pa en ma veel plezier