JoCaDaRi op Safari

Dag 11 - St. Lucia

Dag 11 - 29 juli
Na ons ontbijt rijden we eerst naar het Cape Vidal strand, dit strand ligt vlakbij St. Lucia in het Isimangaliso Wetland Park. In dit park bevinden zich ook weer een heleboel dieren. Als we er doorheen rijden richting het strand komen we ook weer een paar neushoorns tegen.
Dit park is een stuk groener dan de andere parken die we gezien hebben tot nu toe, aan de ene kant van de weg ligt het St Lucia Lake en aan de andere kant het strand. We lopen een stukje over het strand, er staat een behoorlijke wind en er is hier een sterke stroming in de zee. We rijden dezelfde weg weer terug naar St. Lucia. Hier zullen we vandaag gaan overnachten, maar voordat we naar ons appartement rijden, doen we eerst weer boodschappen en brengen de sleutel van Peter terug. Peter en Irene hadden per ongeluk hun sleutel van hun kamer meegenomen in hun koffer, wij hadden beloofd dat we hem terug zouden brengen naar hun hotel.
Hierna halen we de boottickets op van onze Hippo en Crocs tour. We moeten zorgen dat we om kwart voor drie bij de steiger zijn, want om drie uur vertrekt de boot voor een sundowner trip. We checken in bij de Shonalange lodge en werken ons blog bij in het internet café. We lopen hierna naar de boot want die ligt net buiten het stadje zelf, om drie uur precies vertrekt hij en als eerste zien we een paar krokodillen aan de kant lekker in het zonnetje liggen, we varen nog langs een paar vogels en uiteindelijk zien we ook nog een paar groepen met nijlpaarden liggen.
Als we om vijf uur terugkomen is het zonnetje al bijna onder, we lopen op ons gemak terug naar het appartement, vandaag eten we zelf iets in het huisje, namelijk boereworst. Na het eten kijken we weer een paar filmpjes. Morgen moeten we voor de eerste keer alleen maar rijden, ongeveer 6 uur, dus ook een beetje op tijd vertrekken, dat betekent vandaag een beetje vroeg naar bed.

Nel Fransdonk

Leuk om jullie te volgen,maar het bezoek aan het Reptilepark sla IK zeker over,anders heb ik de rest van onze reis alleen maar nachtmerries!