JoCaDaRi op Safari

Dag 12 - St Lucia - Drakensberg

Dag 12 - 30 juli

We moeten vandaag 450 kilometer rijden, dus we vertrekken een beetje vroeger dan de andere dagen. De kwaliteit van de wegen is erg goed en het uitzicht wordt steeds mooier, want we rijden nu richting Drakensberg.

We overnachten vandaag in een huisje bij de Sani Pass, dat licht erg hoog in de bergen, de weersvoorspelling is dan ook dat het vannacht zo'n 7 graden gaat vriezen, overdag valt het wel mee, dan wordt het zo'n 20 graden.

We komen al om half twee aan, in de buurt van de Sani Lodge kun je mooie wandelingen maken. We besluiten om een hike te maken van zo'n 2 uur en nemen de routebeschrijving mee. Het begin valt wel mee, maar eventjes later moeten we toch flink de berghelling op.
De jongens hebben er totaal geen moeite mee, maar de twee oudjes zijn absoluut geen klimgeiten meer en soms komen we hijgend en puffend boven, terwijl zij al een tijdje op ons staan te wachten, we besluiten na een uur dat het genoeg is geweest en maken een paar mooie panoramafoto's van beide kanten vanaf het viewpoint.

Wij zullen teruglopen terwijl Ricardo en Davey zelf nog wat verder gaan. Als we teruglopen zien we in de verte ineens een paar grote apen opduiken. We zijn een beetje bang dat ze op ons af zullen komen, dus John verzamelt al een paar grote stenen die hij eventueel kan gebruiken om naar hun hoofd te gooien. Gelukkig hebben ze geen interesse in ons en kunnen we rustig verder lopen.

Het afdalen is een stuk lastiger als het klimmen de berg op, er liggen allemaal losse steentjes op het pad en dit zorgt ervoor dat ik natuurlijk weer eens op mijn kont val. Al snel wordt het pad weer wat vlakker en in de verte horen we de jongens ook al weer terugkomen.

Bij het huisje maken we nog een vuurtje buiten, want de zon gaat al bijna onder en dan koelt het snel af. Om zes uur wordt ons diner opgediend en mogen we ook de wifi gebruiken van het restaurant. De jongens gaan eerder zodat ze kunnen chatten met hun vrienden thuis.

Als we terugkomen bij ons huisje, steken we de openhaard aan, dit is de enigste manier om warm te blijven, terwijl ik dit verslag zit te typen, zit ik met een dikke trui aan en heb het nog vreselijk koud, het is inmiddels afgekoeld naar 3 graden buiten, dus ik ga zo snel naar bed en bedek mijzelf onder een stapel dikke dekens, we hebben zelfs kruiken hier liggen, dat zegt toch zeker genoeg.

Morgen hoeft John niet te rijden, dan doen we een jeepsafari over de Sani Pass naar Lesotho, dit wordt ons derde land deze vakantie.

peter en saskia

Hele mooie verhalen en leuke foto's. Wij doen het jullie zeker niet na, waar halen jullie je uithoudingsvermogen vandaan! Tis zeker een droomvakantie. Geniet er zeker van, liefs van ons

pa en ma

carin ik weet niet of het goed aankomt de comp doet een beetje raar ik gaat het proberen gr pa en ma

Sardha en Rajan

Hoi Buurtjes,

Zo te lezen hebben jullie het ontzettend leuke vakantie en zien jullie echt heel veel van de omgeving, geniet er maar van en we zien en horen later er meer van.

Groetjes,
Rajan en Sardha

pa en ma

carin met de computer is niks aan de hand ze hebben de hotmail er uit gehaald heb theo gebeld krijg geen berichten ik probeer jullie te volgen via favorieten in de hoop dat het gaat gr pa en ma

Carin

Pa en Ma: Ik krijg al jullie reacties en je kan inderdaad met je favorieten gewoon onze verhalen volgen en foto's bekijken. Ik heb de laatste 2 dagen ook geen internet gehad daarom heb je ook geen emails ontvangen. Vandaag en morgen kunnen we hier wel internetten, maar daarna is het ook weer niet zeker of we internet hebben.