JoCaDaRi op Safari

Welkom op mijn Reislog!

Over ons/onze reis,

Wij zijn John (48) en Carin (47) Bruijn met zonen Davey (18) en Ricardo (17), we noemen ons JoCaDaRi en we gaan op Safari in Zuid Afrika.

Wij gaan deze zomer een rondreis maken in Zuid Afrika van19 juli tot en met 14 augustus en hier kun je onze planning al vast lezen.

Dag 1: Amsterdam – Johannesburg

Dag 2: Aankomst Johannesburg –Graskop (overnachting: Panorama Chalets)
We landen om 07.00 's morgens in Johannesburg, dan halen we onze auto op (Nissan Xtrail). Naar Graskop rijden via Dullstroom en de Long Tom Pass. Tussenstops maken bij de kanonnen en de Mac Mac Falls en Pools.

Dag 3: Graskop - Ndlovumzi Nature Reserve(overnachting: Little Carthage)
De Big Swing in Graskop en dan via de panorama route: Pinnacle Rock, God's Window, Wonder View, Lisbon Falls, Berlin Falls, Bourke's Luck Potholes, Blyde River Canyon en Three Rondawels Viewpoint.

Dag 4: Ndlovumzi Nature Reserve – Phalaborwa (overnachting: African Lily Self-catering Family Rooms)
Eerst naar Jessica The Hippo (10.00 - 12.00).
Dan een interactive tour bij Khamai Reptile Centre.

Dag 5: Phalaborwa – Krugerpark (overnachting: Satara Rest Camp)
Op zoek naar wild in Krugerpark. Rijden via Olifants Restcamp naar Satara Restcamp, hier maken we een sunset gamedrive.

Dag 6: Krugerpark (overnachting: Skukuza Restcamp)
Op zoek naar wild in Krugerpark. Rijden naar Skukuza Restcamp

Dag 7: Krugerpark – Marloth Park (overnachting: Mi-gr86 Bush House)
Vroeg op voor een sunrise gamedrive daarna zelf op zoek naar wild in Krugerpark. Rijden via Lower Sabie naar Marloth Park.

Dag 8: Marloth Park – Swaziland (overnachting Mlilwane Wildlife Sanctuary)
Bezoek aan Mantenga Cultural Swaziland village en aan de Cultural Markt

Dag 9: Swaziland – Hluhluwe (overnachting: Isinkwe Backpackers Bushcamp)
Rijden naar Umfolosi park en een aan het einde van de dag een bezoek aan Cultural Village Dumazulu.

Dag 10: Hluhluwe Umfolosi park (overnachting: Isinkwe Backpackers Bushcamp)
Op zoek naar wild in het Umfolosi Park.

Dag 11: Hluhluwe – St. Lucia (overnachting: Shonalanga Holiday Resort)
Bezoek aan het Cape Vidal strand en aan het einde van de dag maken we een sundowner Hippo/Crocs boottocht in St. Lucia.

Dag 12: St. Lucia – Sanipass (overnachting: Sani Lodge Backpackers)
Rijden naar de Sanipass

Dag 13: Jeeptour naar Lesotho (overnachting: Sani Lodge Backpackers)
Excursie met 4x4 naar Lesotho via de Sanipass

Dag 14: Sanipass – Stutterheim (overnachting: The Croft Guest Cottages)
Rijden naar Stutterheim

Dag 15: Stutterheim – Addo NP (overnachting: Avoca River Cabins)
Rijden naar Addo NP

Dag 16: Addo NP (overnachting: Avoca River Cabins)
Op zoek naar wild in het Addo NP en een bezoek brengen aan Daniell Cheetah Project voor een wandeling met de cheetahs.

Dag 17: Addo NP – Stormsriver (overnachting The Ploughman’s)
Rijden naar Stormsriver

Dag 18: Stormsriver (overnachting: The Ploughman’s)
Wandelen naar de Suspension bridge
Bezoek Bloukrans bridge voor een bungee jump van de hoogste brug ter wereld. Hierna gaan we een zipline tour maken over de waterval.

Dag 19: Stormsriver – Oudshoorn (overnachting Kranskloof Country Lodge)
Rijden naar Oudshoorn en een bezoek brengen aan de Elephant Sanctuary voor een trunk in hand walk met de olfianten.

Dag 20: Oudshoorn (overnachting Kranskloof Country Lodge)
Bezoek aan Cango Caves
Bezoek aan Cango Ostrich Show Farm
Tocht over de Swartberg Pass en de Meiringspoort

Dag 21: Oudshoorn – Gansbaai (overnachting Gansbaai Lodge and Backpackers)
Rijden naar Gansbaai via Kaap Agulhas

Dag 22: Gansbaai – Kaapstad (overnachting: CanterburySquare 2bedrm Penthouse, Vredehoek, CT)
Kooiduiken met witte haaien
Rijden naar Kaapstad via Hermanus en Betty Bay’s (pinquins)

Dag 23: Kaapstad (overnachting: CanterburySquare 2bedrm Penthouse, Vredehoek, CT)
Dagje over het Kaapse Schiereiland (Hout Bay – Chapmans Peak Drive – Kaappunt – Boulders Beach – Muizenberg

Dag 24: Kaapstad (overnachting: CanterburySquare 2bedrm Penthouse, Vredehoek, CT)
Tafelberg en City tour

Dag 25: Kaapstad – Johannesburg (overnachting: Airport Safari Lodge)
Robbeneiland en Victoria Waterfront
Auto inleveren om 15.00 uur
Vliegen terug naar Johannesburg met Kulula MN116

Dag 26: Johannesburg – Amsterdam
Fietsen in Soweto met Martien, worden om 10.00 opgehaald bij het hotel
Vliegen naar Amsterdam in de avond

Dag 27: aankomst Amsterdam

Tijdens de reis zelf zullen we het blog proberen te vullen met reisverslagen en foto's van dag tot dag.

Mocht je het leuk vinden om ons te volgen, dan kan je jouw email adres hier naast achterlaten en zul je een email krijgen als er weer nieuwe berichten/foto's door ons geplaatst zijn.

Veel plezier bij het lezen ervan.

Groetjes,

JoCaDaRi