JoCaDaRi op Safari

Dag 03: Graskop - Ndlovumzi Nature Reserve

We werden wakker met een hele mooie zonsopgang, zo'n uitzicht krijg je echt nooit meer. Dus om kwart voor zes heb ik het raam opengezet, met het resultaat dat we veranderden in een paar ijsklompen maar wel mooie foto's kregen. Van slapen kwam niet meer veel, we hebben om acht uur de jongens gewekt en ontbeten.

Om een uurtje of tien reden we naar de Big Swing, hier kun je een Foefie Slide maken een en een Bungee Jump van een meterje of 68 hoog, dit kun je doen in een hele mooie kloof. Ricardo wilde dit gaan doen als een soort van oefening voor zijn hogere bungeejump later in deze vakantie. Hij begon met de Slide en daarna deed hij de jump, alles werd op video vastgelegd. Die we na een half uurtje konden ophalen, ondertussen deden we een paar boodschappen alvast voor morgenochtend, want vandaag gaan we slapen in de bush en dat is ver van de bewoonde wereld.

Nadat we de video opgehaald hadden, begonnen we aan de panorama route. Eerst naar de Pinnacle Rock, dan naar Gods Window en Wonder View en dan naar De Lisbon en Berlin watervallen en tenslotte nog naar de Bourke Luck Potholes en de Three Ronddavels. Allemaal prachtige viewpoints, waar de mannen weer veel klim en klauterwerk verrichtten voor de mooiste plaatjes. De Three Ronddavels was veruit onze favoriet.

Ondertussen is het toch al weer laat geworden en moeten we op weg naar ons huisje voor vandaag. We hebben een huisje gehuurd in het Ndlovumzi Nature Reserve, dit is een wildpark waar de zebra's, giraffes en ander wild gewoon los rondlopen. Om hier te komen moet je wel eerst 7 km dirt road rijden en dan nog 3 km bushroad, dat zegt toch genoeg. We rijden de eerste 7 km en dan komen we aan bij de Gate van het park. De bewaker wijst ons de weg naar het huis van Heather. We zijn de gate nog niet door of de weg wordt verderop geblokkeerd door een Zebra en ook zien we de eerste hertjes rondhuppelen. Echt een mooie natuur is het nog niet, dus we weten niet wat we precies kunnen verwachten.

Als we eindelijk bij het park van nummer 65 aankomen, zien we een mooie aangelegde tuin en ons huisje heeft een privé zwembad met uitzicht op een rivierbedding. Heather kwam ons begroeten en haar hulp Carol is zo lief om vanavond voor ons te koken. Ricardo is stoer genoeg om een duik te nemen in het ijs en ijskoude zwembad en John en Dave gaan weer op zoek naar mooie plekjes voor de foto's. Na het eten mogen we de laptop van Heather lenen, vandaar dat we deze twee reisverslagen erop kunnen zetten. De mannen maken een vuurtje en kijken nog een paar video's.

pa en ma

wij genieten van jullie verhalen wij gaan zo even naar clara en jan het is weer even droog maar niet LEKKER GR PA EN MA

Tineke

Wij gaan volgend jaar mei naar zuid Afrika. Ben dus druk bezig en lees met plezier jullie avontuur. Mag ik vragen wat voor auto hadden jullie? 4x4 of een personen auto.
Alvast bedankt.